Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

«ΕΙΔΙΚΟΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ»

Ετήσιο Πρόγραμμα Βιωματικής Εκπαίδευσης 


Σκοπός:
Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση και η πιστοποίηση ειδικών στην εφαρμογή του θεραπευτικού παιχνιδιού "Κάλεσμα" βασισμένο στην μέθοδο Sonrise, σε συνεργασία με το Κέντρο Υποστήριξης Γονέων και την Παιδοψυχολόγο Μαρέικε Στέεμαν - Κοκκαλίδου. 

Σε ποιους απευθύνεται:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, γονείς, και σε όλους όσους απασχολούνται ή θέλουν να απασχοληθούν με αυτιστικά παιδιά.


Έναρξη Προγράμματος
Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Βιωματική Εκπαίδευση.
Η βιωματική διεργασία υπερβαίνει τα στενά όρια της απομνημόνευσης πληροφοριών. Οι εκπαιδευόμενοι μετέχουν της άσκησης και στη συνέχεια στοχάζονται πάνω στην εμπειρία τους με ειδική καθοδήγηση. Έτσι, η γνώση αναδύεται από μέσα μας και κατακτάται εις βάθος. Με τη βιωματική εμπειρία οι συμμετέχοντες αναπτύσσουν τις επιθυμητές δεξιότητες.

Περίοδοι Εγγραφών - Διάρκεια.
Ιούλιος - Αύγουστος - Σεπτέμβριος 2014. Το πρόγραμμα διαρκεί ένα έτος. Η εκπαίδευση ξεκινά το Σεπτέμβριο του 2014 και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2015.

Προαπαιτούμενα εγγραφής.
Συνέντευξη γνωριμίας με τον επιβλέποντα του προγράμματος.

Περιεχόμενα Μαθήματος - Εκπαίδευσης (Modules)

Διάρκεια του προγράμματος
9,5 μήνες (250 ώρες)

Εκπαιδευτικό Υλικό - Σημειώσεις
Όλοι οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν Εγχειρίδιο χωρίς καμία περαιτέρω χρέωση! Επίσης, μια ενημερωμένη λίστα βιβλιογραφίας για την συνεχιζόμενη ανάπτυξή τους στον χώρο μας.

Θεωρητικό μέρος της Εκπαίδευσης
Περιλαμβάνει 11 ενότητες, οι οποίες θα γίνουν σε 11 συναντήσεις με τους συμμετέχοντες από 15/09/2014 έως 01/12/2014 (μία συνεδρία την εβδομάδα). Οι ώρες κάθε συνεδρίας θα οριστικοποιηθούν από την κα Κοκκαλίδου. 

Θεματολόγιο ενοτήτων:

Η στάση

Ενότητα 1: Η στάση μας.

Άγχος, εδώ και τώρα, το μυστικό

Ενότητα 2: Η μέθοδος Option

Αποδοχή όλων των καταστάσεων, επιλέγουμε ευτυχία, εξάσκηση

Ενότητα 3: Rational Emotive Therapy

Υγιεινές και μη υγιεινές σκέψεις, εξάσκηση

Γνώση

Ενότητα 4: Αυτισμός

Αισθητηριακά, εγωκεντρισμός

Ενότητα 5: Επικοινωνία

Τρόποι, σημασία, το μήνυμα στο παιδί

Ενότητα 6: Ο αυτιστικός τρόπος σκέψης

Αντίληψη, κατανόηση

Ενότητα 7: Τεχνικές θεραπευτικού παιχνιδιού

Οπτική επαφή, έλεγχος, συμμετοχή, προβλεψιμότητα, τα 3 Ε

Ενότητα 8: Οι στόχοι

Βήματα, σκηνοθεσία, επιβράβευση, εξάσκηση

Ενότητα 9: Θετική καθοδήγηση – παιχνίδι

Επιρροή, έμπνευση

Ενότητα 10: Γονείς – οικογένειες

Πληροφορία, διαπαιδαγώγηση, υποστήριξη

Ενότητα 11: Εθελοντές

Προσέλευση, εποπτεία, πρόγραμμα

Πρακτικό μέρος της Εκπαίδευσης - Βιωματική Εκπαίδευση
Οι εκπαιδευόμενοι από τις 15/9/2014 έως και 30/6/2015 θα συμμετάσχουν σε πρακτική εξάσκηση 3 φορές την εβδομάδα στο χώρο του Κέντρου Υποστήριξης Γονέων στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, Ελλησπόντου 22 – σύνολο 160 ώρες.

Από 3/11/2014 έως 30/06/2015 οι βιωματικές ασκήσεις (π.χ. ασκήσεις παιχνιδιού,  δημιουργία παιχνιδιών) θα γίνονται 2 φορές το μήνα. Επίσης 2 φορές το μήνα θα γίνεται εποπτεία των συμμετεχόντων στην ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ.

Εξετάσεις Πιστοποίησης
Θα γίνουν την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου του 2015.

Κόστος Εκπαίδευσης
700 ευρώ.
Στο ποσό περιλαμβάνεται εγγραφή 70 ευρώ. Η πληρωμή του υπόλοιπου ποσού μπορεί να γίνει σε 9 άτοκες μηνιαίες δόσεις.

Κόστος Πιστοποίησης
170 ευρώ.

Κέντρο Υποστήριξης Γονέων
MA. M. Στέεμαν-Κοκκαλίδου
Ελλησπόντου 22 - Καλαμαριά 55132, Θεσσαλονίκη


Βιογραφία
MA. Mαρέικε Στέεμαν-Κοκκαλίδου

Είμαι πτυχιούχος ψυχολόγος, πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ Ολλανδίας, εξειδικευμένη σε θέματα παιδικής ηλικίας και σχέσεις γονέων – παιδιών (μάστερ).
Τώρα διευθύνω το Κέντρο Υποστήριξης Γονέων στην Καλαμαριά, Θεσσαλονίκης, που λειτουργεί από το 1998. Γίνονται διάφορες αγωγές, με μεμονωμένες οικογένειες και με ομάδες γονέων, με το σκεπτικό τι χρειάζονται οι γονείς για να μπορέσουν να βελτιώσουν τις καταστάσεις στο σπίτι.
Η δουλειά μου βασίζεται στην πίστη ότι ο γονιός και το παιδί επιθυμούν να έχουν μια σχέση εμπιστοσύνης, σεβασμού και στοργής και αυτό είναι το κίνητρο για να δημιουργηθούν αλλαγές. Πολλές φορές όμως ο γονιός δεν καταλαβαίνει τις ανάγκες του παιδιού, κάτι που το παιδί με τον τρόπο του απαιτεί. Χρειάζεται υποστήριξη στο να παρατηρεί το παιδί του και να πιστεύει ότι πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση, και ότι ειδικά ο γονιός μπορεί να τις προκαλέσει.
Το ενδιαφέρον για την δουλειά μου ξεκίνησε ουσιαστικά το 1973, όταν εργαζόμενη σε μερικές οικογένειες με μικρά παιδιά στο Λονδίνο και έπειτα στο Παρίσι, ανακάλυψα ότι πολλοί γονείς δεν καταλαβαίνουν τα παιδιά τους και γι’ αυτόν το λόγο γίνονται τραγικά λάθη, που στην συνέχεια καταστρέφουν τις σχέσεις τους. Από τον γονιό εξαρτάται αν θα βελτιωθούν τα πράγματα, ο γονιός πρέπει να κάνει το πρώτο βήμα. Το παιδί το περιμένει αυτό….

Επαγγελματική εμπειρία
1998 – σήμερα Κέντρο Υποστήριξης Γονέων .
1995 – 1998 Υποστήριξη Γονέων .
1988 – σήμερα Μεγάλωνα 3 παιδιά.
1986 – 1988 ‘Ελπίδα’ ίδρυμα για αυτιστικά παιδιά, Θεσσαλονίκη.
1984 – 1985 Έρευνα για το σύνδρομο του παραμελημένου παιδιού.
1983 – 1984 Μονάδα για παιδιά με οριακό σύνδρομο και αυτισμό στο Άμστερνταμ.
1979 – 1980 Διδασκαλία Αγγλικής και Γαλλικής γλώσσας.
1973 – 1976 Αu pair στο Λονδίνο και Παρίσι.

Σπούδασα λοιπόν ψυχολογία, και στην συνέχεια εξελικτική ψυχολογία. Έκανα ειδίκευση στην Υποστήριξη Γονέων, μια πολύ εκτεταμένη αντιμετώπιση στην Ευρώπη.

1 σχόλιο:

Zelatini είπε...

Καταπληκτικό το θέμα του σεμιναρίου, τόσο διαφορετικό από τα συνηθισμένα!
Πότε θα μπορέσει να γίνει αυτό το σεμινάριο στην ΑΘήνα;;;